mercredi 12 juin 2013

جوابی‌ کوتاه و چند سٔوال به استدلالِ، احمدی نژاد نتیجهٔ تحریم سالِ ۸۴ بود









یکی‌ از استدلال‌ها و نکاتِ مهم مورد استناد طرفداران رأی دادن ( اصلاح طلب ها) و چماقِ دستشان برای کوبیدن بر سرِ تحریم کنندگان، انتخاباتِ سالِ ۸۴ است که گویا بخاطرِ تحریم بود که احمدی نژاد به ریاست جمهوری رسید! خوب بیایم حرف آنها را چند لحظه قبول کنیم و بگویم راست میفرمائید بخاطر تحریم احمدی نژاد آمد، فقط برای اینکه یک طرف دیگه قضیه رو با هم مرور کنیم این استدلال آنها رو می‌پذیریم.
اصل مطلب، چرا تحریم کردن؟ مشکل یا نارسایی بود یا از سرِ خوشی‌ و آسودگی و امنیت و آزادی بود؟ بخاطر اوجِ رفاه و سعادت بود و بقول سلطنت طلب‌ها خوشی‌ زیرِ دلشون زده بود؟
مگر نه اینکه از وعده‌های برآورده نشدهٔ اصلاح طلبی ناامید شدن و رأی ندادن؟ مگر نه اینکه بی‌ لیاقتی و ترسو بودن و تدارکاتچی بودن خاتمی آنها را ناامید کرد؟ مگر نه اینکه از بس وعده دادن و نتوانستن مردم ناامید شدن؟ مگر نه اینکه با دارا بودن اکثریت مجلس نتوانستن یک حکم رهبر رو پس بکشند؟ 
وقتی‌ تقصیر رو بر گردنِ تحریم کنندگان میندازید باید از شما پرسید چرا تحریم کردند؟ چرا مثل سالِ ۷۶ همه رأی ندادن و تصمیم گرفتن تحریم کنند؟
البته بگذریم از اینکه کاندیدای موردِ حمایت آنها در دور دوم کسی‌ بود که خود اصلاح طلب‌ها ۸ سال و هرجا علیه برنامه هاش و دولتش حرف میزدند و عامل بدبختی تا قبل از ۷۶ معرفی میکردند.





Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire

نظر شما بدون نظارت و سانسور پخش میشود