jeudi 11 mars 2010

آقای دکتر خزعلی سکولاریزم به معنای برگشتن از دین نیست!.

آقای خزعلی دیروز مطلبی از شما خواندم که در آن به طور ماهرانه سعی‌ داشتید واژه‌ای جهانی‌ همچون سکولاریزم را تحریف کنید و باز همچون گذشته به دشمنی با این واژه و واژه‌های همچون برآید که بر طبق گفتهٔ شما هر کس که به این واژه پشت بست بی‌ دین گشته و دیگر دین از آن بادیه رخت بر بسته است. شما و دوستانتان که خود را اصلاح طلب و اپزوسیون مینامند سعی‌ می‌کنید هر از گاهی نمایان شده و سکولاریزم را معنا و مفهومی تازه و دلبخواه و ناپسند جلوه دهید و مردم ایران را که از بدشانسی‌ مسلمان هستند از این کلمه و معنی آن بترسانید و آن را به مانند دشمن دین و کیش خود بدانند. شما اگر چه چندی پیش قرار شد برای شادی دل پدرتان چیزی ننویسید ولی‌ به نظر می‌رسد شرایط بر چرخی میرقصد که اگر دست بر کلاهتان نگیرید و آستین بالا نزنید همه چیز از کفتان رفته است و اصلاح این حکومت و جمهوری اسلامی باب میل شما و دیگر شرکا خریداری ندارد. شما هر روز بیشتر از پیش به این نتیجه میرسید که خواسته‌های بر حق مردم از خواست شما دور است و همانا شما نیز به زیر کشیده شوید و در مقام پاسخگو به کرده‌هایتان قرار گرفتید، پس دست به تحریف واژه‌هایی میزنید که از قبای شما و حد شما بالاتر هستند، شما یا معنی سکولاریزم را نمیدانید یا اینکه به قصد آن را وارونه تعریف می‌کنید، اگر معنی آن را نمیدانید بهتر است با توجه به شرایطی که پدر برایتان فراهم کرده و از دور دستی‌ بر آتیش این دنیا دارید، گشتی در دنیا مجازی بزنید و البته مواظب باشید که گشت در سایت‌ها برای کلمهٔ نجس همچون سکولاریزم وضو را بر شما حرام نکند، و ببینید معنی آن چیست بعد بیاید و دم از آن بزنید. و اگر هم می‌دانید و قصد در وارونه نشان دادن آن دارید، بهتر است بدانید‌ که: جامعهٔ امروز ایران از همان روز‌های اول جواب شما را در شعار‌هایشان دادند و با گفتن (دین از سیاست جداست) و (نه غزه نه لبنان جانم فدای ایران) میخ آخر را بر تابوت متعفن جمهوری اسلامی شما زدند، و به زودی دفن خواهند کرد. آقای خزعلی حنای جمهوری اسلامی شما دیگر رنگی ندارد و کسی‌ برایش سبیل گرو نمیزارد مگر آنان که نفعی از این دکّان پر از نیرنگ و دروغ و چپاول دارند. در پایان باید گفت تنها راه برای نجات دین مردم از نجاستی که امسال شما به آن دچار کردید سکولاریزم است و بس، چون تنها در یک ایران سکولار است که میتوان تبعیض و محدودیت و ظلم وارده به واسطه حکومت اسلامی در ۳۰ سال گذشته بر اقوام و مذاهب دیگر و فرقه‌های اسلامی، و از همه بیشتر بر بی‌ دینها، را خنثی کرد و همهٔ پیروان مذاهب و غیر مذهبی‌‌ها بر مبنای انسانی‌ و انسان بودن با هم در ایران آزاد زندگی‌ کنند. در آخر معنی جهانی‌ از سکولاریزم را برای شما مینویسم به امید اینکه اگر نمیدانید آن را بخوانید: سکولاریسم (به انگلیسی: Secularism) به صورت کلی به مفهوم ممانعت از دخالت دین در تمامی امور عمومی جامعه‌ است. این تفکر به صورت کلی ریشه در عصر روشنگری در اروپا دارد. ارزش‌هایی مانند جدایی دین از سیاست، جدایی کلیسا و حکومت در آمریکا، و لائیسیته در فرانسه بر پایه سکولاریسم بنا شده‌اند.

2 commentaires:

  1. داوود جان سلام و دست مریزاد.. حرف خیلی‌ خیلی‌ خیلی‌ از ما رو زدی.این آقا زاده خیلی‌ دنبال جایگاهی‌ برای خودش بین مردم میگرده.

    RépondreSupprimer
  2. سلام پریسا جان (دنیا قدیم)، بله تازه با تحریفی که کردند راضی‌ نیستند مقالهٔ‌ دوم را در جواب دوستان منتقد به مطلب اولی نوشتند که به قول دوستان خواست ابرو را درست کند، زد چشمش را هم کور کرد. مرسی‌ برای سر زدن پریسا جان، راستش چند روز که خونه نیستم و نمیتونستم زیاد سر بزنم. موفق باشید.

    RépondreSupprimer

نظر شما بدون نظارت و سانسور پخش میشود