samedi 28 août 2010

اولین پیروزی: موافقت وزارت کشور یونان با دادن قبولی به پناهجویان اعتصاب کننده در آتن










روز جمعه برابر با ۲۷ آگوست بعد از گذشت ۳۳ روز از اعتصاب غذائی
۵ پناهجوی ایرانی و ۱ پناهجوی افغانی در آتن، وزارت کشور یونان اعلام کرد که، پناهجویان اعتصاب کننده در مقابل ساختمان کمیساریای عالی‌ پناهندگی در آتن را برای گرفتن ستیزن قبول کرده و روز پنج شنبه ۲ سپتامبر پناهجویان با معرفی خود به این وزارت میتوانند قبولی خود را بگیرند. ولی‌ علیرغم این وعده که از سوی وزارت کشور یونان به پناهجویان داده شده است آنها کماکان در اعتصاب به سر میبرند تا روز احقاق وعده و رسیدن به خواست هاشون. اسامی پناهجویان اعتصاب کننده در مقابل ساختمان کمیساریای عالی‌ پناهندگی به شرح زیر است:
حمید صادقی 

وحید فرشباف
  محمد شاهنده
 صادق فراهانی
فرهاد غلامی
روح الله رئوفی 

اما نکته‌ای دیگر که جا دارد عنوان گردد این است که وزارت کشور نام یانی اعظمی  را در این لیست برای گرفتن ستیزن قرار نداده، هرچند ایشان در تمام این مدت در نقش یک خبرنگار در کنار پناهجویان بوده است ولی‌ وزارت کشور یونان از قرار دادن نام ایشان سر باز زده اند و به همین خاطر اعتراض‌هایی‌ در قالب نامه نگاری برقرار است.

به امید اینکه این اعتصاب راهی‌ را برای احقاق حق پناهندگان باز کرده باشد و کشور  یونان در قوانین مربوط به پناهندگی خود تغییراتی را انجام دهد و به فکر  هزاران پناهندهٔ ساکن در کشور خود باشد.







8 commentaires:

  1. This is wonderful news but we want Yanni to be accepted as well!

    RépondreSupprimer
  2. بسیار خوشحال شدم. خدا را شکر

    RépondreSupprimer
  3. khiliy khoshhal shodam ashk,ham jari shodand chon ashk shadi hammihanane avarehám hast ke ba che mokafat va dard va andouhi belakhare be khaste khod ba komake digar IRAANIAN,mihan dost ke ba che talashi baraye ehghaghe hoghoghe in ha talash kardand be samar resid, ba sepass az hame ham mihanane geramiyam dast kasani ke be in dostamn va ham mihanan komak kardand mibosam be omid azadi mihaneman IRAN be omid nabodi zahakan zaman be omid ke hich vakht zolmi nabashd .<3<3 JAVID SHAH <3<3 ZENDE VA JAVID BAD SHAHZDE REZA PAHLAVI SHAHRIYAR IRAN ZAMIN <3<3

    RépondreSupprimer
  4. khabare khoshi bood:)
    sam agha mord oon zaman..mardom na in hokomato mikhan na oon hokomate ghablio..hala hay shoarhaye kazabi bedin:D

    RépondreSupprimer
  5. منم برای تمام این پناهجویان ایرانی آرزوی موفقیت دارم . ایرانیانی که به دلایل دیکتاتوری آخوندی مجبور به ترک کاشانه خود شدند و در یک کشور اروپایی مجبور به اقامت هستند با این اعمال شاق مواجه بودند.
    با این پیروزی بار دیگر به این اصل که میتوان و باید را به اثبات رساندند. به امید پیروزی و آزادی ایران عزیزمان

    RépondreSupprimer
  6. man hich hamdardi ba panahandehaa nadaaram. sharmandeh.

    RépondreSupprimer
  7. http://www.petitiononline.com/IUC2/petition-sign.html
    مامورین جمهوری اسلامی نماینده ایران نیست
    ما همه با هم هستیم و ۱۴۰۰ سال چند ماه هم روش این نظام رو سرنگون خواهیم کرد. ما اگر سبزیم سبز براندازیم. ما هستیم نه .......نه......... نه ........نه،........ نه........ نه........ نه.......... نه.......شعار ما به تمامیت و کلیات نظام جمهوری اسلامی ... ما هستیم

    RépondreSupprimer

نظر شما بدون نظارت و سانسور پخش میشود