dimanche 15 août 2010

اعلام اعتصاب غذای سه پناهجوی دیگر در آتن













بیستمین روز اعتصاب غذای حمید صادقی و وحید فرش باف دو پناهجوی ایرانی که در مقابل ساختمان کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل در آتن در همسایگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در حالی سپری میشو...د که خبر ها از... آتن حاکی از آن است که سه پناهجوی متحصن دیگر در این کمپین در حمایت از تقاضای پناهندگی سیاسی این دو پناهجوی ایرانی رسما از ساعت ۲۴ روز ۱۵ آگوست به وقت آتن دست به اعتصاب غذا زده اند .

صادق فراهانی به همراه سید روح الله رئوفی کلاچای و فرهاد غلامی که در روز جمعه در یورش نیروهای پلیس به همراه متحصنین دیگر این کمپین بازداشت شده و توسط اتومبیل پلیس به درب سفارت ایران برده شده بود و در آنجا در حلقه محاصره افراد پلیس مورد تحقیر و توهین و فحاشی سفیر و دیگر کارکنان سفارت ایران قرار گرفته بود . طی یک تماس تلفنی بنده را در جریان این تصمیم قرار داده و ضمن تشکر از حمایت های بی دریغ همه ایرانیان در سراسر اروپا و امریکا و داخل ایران خواستار فشار مجامع بین المللی حقوق بشر جهت رسیدگی به وضیت اسفبار پناهجویان ایرانی در آتن شد .

گفتنی است که بزرگ ترین حمایت کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل تا این لحظه قول مساعد برای رایزنی با شهرداری آتن برای باز گرداندن خیمه ها و اشیای به سرقت برده شده توسط پلیس و شهرداری آتن بوده است که روز جمعه در فاصله بازداشت موقت آنان مقابل چشمان نظاره گر کارمندان سفارت ایران و کمیساریا به طور ضربتی ناپدید شده بودند .

همچنین از روز جمعه ۱۴ آگوست با درخواست سفارت ایران هم اکنون نیروهای ضد تروریست پلیس یونان به طور شبانه روزی آنان را تحت محاصره قرار داده ان
د.





Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire

نظر شما بدون نظارت و سانسور پخش میشود