mercredi 5 mai 2010

کارگران شرکت مشاوره طرح و تعاون: دستمزدهای پرداخت نشده، تهدید به اخراج




بنا به خبر دريافتى٬ بیش از 100 نفر از کارگران شرکت ساختمانی مشاوره طرح و تعاون علیرغم اعتراضات و پیگیریهای مکرر و تاکنونی خود موفق به دریافت دستمزدهاى معوقه و مبالغ اضافه کاری و همچنین سنوات مربوط به اسفند ماه سال گذشته نشده اند. این در حالیست که بعلت کار شکنی و دزدی سرمایه داران و عوامل کارفرما دستمزدهای فروردین ماه امسال نیز معوق شده است.

به دنبال فشار و اعتراض کارگران سرانجام طی چند روز گذشته نور بخش مدیر شرکت و همدستانش به تازگی اقدام به پرداخت دستمزد بهمن ماه سال پیش نموده اند! جواب همیشگی نور بخش به کارگران "نیست و نداریم" است. نور بخش بارها در جواب کارگران معترض با گستاخی گفته است: همینه که هست اگه خیلی ناراحتید بفرمایید، اخراج! تا دلتان بخواهد کارگر بیکار فت و فراوان است!

یکی از کارگران معترض میگفت: آیا نور بخش و همدستانش با درآمدهای میلیونی ماهیانه شان مثل ما کارگران زندگی میکنند؟ آیا اینها هم مانند ما کرایه خانه هایشان عقب افتاده و نان شب خانواده شان را با قرض و بدهکاری و شرمندگی فراهم میکنند؟ تازه حکومت اسلامیشان هم میخواد با حذف یارانه ها فقر و گرانی و بدبختی ما را به عرش آسمان برساند.

شرکت مشاوره و طرح تعاون، با بیش از 100 نفر کارگر قراردادی و سفید امضا با قراردادهای یکطرفه و شش ماهه و دستمزدهای 264 هزار تومانی (تاکنون حتی دستمزد 303 هزار تومانی به کسی پرداخت نشده) مجری و مشاور در طرحهای ساختمانی و شهر سازی است. ساعت کاری کارگران از 8 صبح تا 5 عصر و انجام اضافه کاری بنا بر نیاز کارفرما اجباری است. دفتر مرکزی شرکت در یوسف آباد تهران است.

2 commentaires:

  1. Ce commentaire a été supprimé par un administrateur du blog.

    RépondreSupprimer
  2. Ce commentaire a été supprimé par un administrateur du blog.

    RépondreSupprimer

نظر شما بدون نظارت و سانسور پخش میشود