vendredi 21 mai 2010

صدور و تائید بیش از سه و نیم قرن زندان و 7 حکم اعدام در یک ماه از سوی دستگاه قضائی


– قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران در طی ماه گذشته برای بیش از 100 تن از فعالین عرصه های مختلف اجتماعی بیش از سه و نیم قرن زندان و 7 حکم اعدام صادر کرده است.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، بر اساس آمار ارائه شده از سوی واحد آمار، نشر و آثار مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، دستگاه قضایی جمهوری اسلامی در اقدامی بی سابقه در یک ماه اخیر، برای بیش از 100 تن از فعالین عرصه های سیاسی، مدنی، دانشجویی، زنان، اقلییت های قومی و مذهبی بیش از سه و نیم قرن محکومیت زندان (364 سال ) و 1028 ضربه شلاق و 60 سال محرومیت از فعالیت سیاسی و اجتماعی  بیش از 3.7 میلیارد ریال جریمه نقدی و 7 حکم اعدام را صادر و یا تائید کرده است.

این در حالیست که در همین ماه، پنج زندانی سیاسی به نام های فرزاد کمانگر، علی حیدریان، فرهاد وکیلی، مهدی اسلامیان و شیرین علم هولی در زندان اوین اعدام شده اند.
هم چنین فشارها بر زندانیان سیاسی و خانواده های ایشان طی ماه اخیر با افزایش قابل توجهی روبه رو شده است، بطوری که دست کم 10 زندانی به صورت انفرادی و 3 مورد اعتصاب غذای دسته جمعی در طی اردی بهشت ماه به ثبت رسیده است.
بر اساس شواهد موجود و اقدامات مذکور به نظر می رسد با توجه به اینکه در آستانه ی خرداد ماه و سالروز اعتراضات مردمی به نتایج دهمین دوره ی انتخابات ریاست جمهوری قرار گرفته ایم، دستگاه قضایی امنیتی رویه ای جدید را در پیش گرفته و در صدد سرکوب کامل جامعه مدنی کشور است.
مشروح برخی احکام صادره به شرح زیر است.
مهرداد اصلانی، شهروند معترض به نتیجه انتخابات به هجده ماه حبس محکوم شد: مهرداد اصلانی، از شهروندان معترض به نتیجه انتخابات است، که به خاطر شرکت در اعتراض های مسالمت آمیز مردم، به هجده ماه حبس تعزیری محکوم شده است.
سه سال حبس قطعی برای یک معترض به نتیجه انتخابات: دادگاه تجدید نظر، عذرا سادات قاضی میرسعید را به سه سال حبس تعزیری محکوم کرد.
محکومیت کیارش کامرانی، یکی از بازداشت شدگان عاشورا به چهارسال زندان: کیارش کامرانی از بازداشت شدگان روز عاشورا به چهار سال حبس تعزیری محکوم شده است.
ده سال حبس برای سه نفر از بازداشت شدگان روز عاشورا: آرش قاسمی، ابولفضل قاسمی و امید یاوری، سه تن از بازداشت شدگان اعتراضات مردمی6 دی ماه(عاشورا)، از سوی دادگاه انقلاب تهران مجموعا به تحمل ده سال حبس تعزیری محکوم شدند.
تایید حکم پنج سال حبس تعزیری منیره ربیعی در دادگاه تجدیدنظر: شعبه ۵۴ دادگاه تجدیدنظر استان تهران، حکم پنج سال حبس تعزیری برای منیره ربیعی را عینا تایید کرد.
امیررضا عارفی به پانزده سال حبس قطعی محکوم شد: محمد حسین آقاسی، وکیل دادگستری از احتمال کاهش حکم اعدام امیررضا عارفی، زندانی محکوم به اعدام، خبر داد.
صدوراحکام حبس برای اعضای شورای مرکزی حزب جامعه مدنی همدان: حسین مجاهد دبیر کل حزب جامعه مدنی همدان، به عنوان متهم ردیف اول به یک سال حبس تعزیری و خانم معصومه چراغی  و آقایان جواد وفایی و پیمان زیرکی هر یک به شش ماه حبس تعزیری محکوم شده اند.
محکومیت ابوالفضل قاسمی به سه سال حبس تعزیری: ابوالفضل قاسمی از بازداشتی های روز 6 دی ماه (عاشورا) به سه سال حبس تعزیری محکوم شد.
تایید حکم اعدام دو تن از متهمان وقایع پس از انتخابات: حکم اعدام محمدعلی حاج آقایی و جعفر کاظمی، دو تن از متهمان وقایع پس از انتخابات از سوی شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران تایید شد.
دو تن از معترضان به نتیجه انتخابات به تحمل 8 سال حبس محکوم شدند: دو تن از معترضان به نتیجه انتخابات از سوی شعبه 15 دادگاه انقلاب در مجموع به 8 سال زندان محکوم شدند.
ابلاغ ۲۵ سال حبس توام با تبعید به حامد روحی نژاد و احمد کریمی: صبح امروز یکشنبه 12 اردی بهشت ماه، شعبه 6 اجرای احکام دادگاه انقلاب حکم 25 سال حبس توام با تبعید به آقایان حامد روحی نژاد و احمد کریمی را ابلاغ نمود.
محکومیت سعید سودملی، از متهمان وقایع پس از انتخابات، به یک سال حبس تعزیری: سعيد سودملی، از متهمان وقایع پس از انتخابات، از سوی شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی پیرعباسی، به یک سال حبس تعزیری محکوم شد.
محکومیت قطعی کوهزاد اسماعیلی به سه سال حبس تعزیری: حکم سه سال حبس تعزیری سید کوهزاد اسماعیلی، مسئول شعبه گیلان سازمان ادوار تحکیم وحدت تنها ظرف مدت چند ساعت مورد تایید قرار گرفت.
محکومیت حمزه کرمی به یازده سال حبس قطعی: شعبه ‪ ۳۶دادگاه تجدیدنظر تهران، حمزه کرمی را به ۱۱ سال حبس قطعی و انفصال دائم از خدمات دولتی محکوم کرد.
محکومیت قطعی عبدالله مومنی به چهار سال و یازده ماه حبس تعزیری: حکم نهایی و قطعی عبدالله مومنی سخنگوی سازمان دانش آموختگان ایران (ادوارتحکیم وحدت) که از سوی دادگاه تجدیدنظر انقلاب اسلامی صادر گردیده، در زندان به وی ابلاغ شد.
تایید محکومیت عرب سرخی، هاله سحابی و مهدی کلاری از سوی دادگاه تجدید نظر: شعبه ۵۴ دادگاه تجدیدنظر استان حکم  ۶ سال حبس عرب سرخی، 2 سال حبس و پرداخت مبلغ سیصد هزار تومان جزای نقدی بدل از شلاق هاله سحابی و ۳ سال و پرداخت یک میلیون ریال جزای نقدی مهدی کلاری را تایید کرد.
مازیار بهاری به ۱۳ سال زندان و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شد: دادگاه انقلاب ایران مازیار بهاری، روزنامه نگار و فیلمساز ایرانی- کانادایی را به بیش از ۱۳ سال زندان محکوم کرده است.
محکومیت قطعی هنگامه شهیدی به ۶سال حبس تعزیری: وکیل هنگامه شهیدی از متهمان حوادث پس از انتخابات از صدور حکم قطعی موکلش در دادگاه تجدیدنظر خبر داد.
ابوالفضل عابدینی نصر به یازده سال حبس قطعی محکوم شد: شعبه 13 دادگاه تجدید نظر استان خوزستان، ابوالفضل عابدینی را به تحمل یازده سال حبس قطعی محکوم کرد.
محکومیت مهدی تاجیک به 27 ماه حبس  و 30 سال محرومیت سیاسی: مهدی تاجیک دانشجوی کارشناسی ارشد دانشگاه تهران و از فعالان عرصه خبری در طی حکمی که از سوی شعبه 26 دادگاه انقلاب صادر گردید به 27 ماه حبس تعزیری و 30 سال محرومیت سیاسی محکوم شد.
محکومیت محمدرضا نسب عبداللهی به هشت ماه حبس تعزیری: محمدرضا نسب عبداللهی، روزنامه نگار شیرازی که خبر و عکس کشف چهار صندوق رای را منتشر کرده بود، به اتهام تبلیغ علیه نظام به هشت ماه حبس تعزیزی محکوم شد.
محكومیت قطعی مسعود باستانی به شش سال حبس تعزیری: وكیل مسعود باستانی از محكومیت قطعی موكل خود به 6 سال حبس تعزیری خبرداد و گفت:‌ شعبه 36 دادگاه تجدیدنظر استان تهران،حكم شعبه 15 دادگاه انقلاب را عینا تایید كرد.
محکومیت میثاق یزدان نژاد به سیزده سال حبس قطعی: حکم ۱۳ سال زندان میثاق یزدان نژاد توسط شعبه ۳۶ تجدید نظر دادگاه انقلاب مورد تایید قرار گرفت.
علی محمودی به شش سال حبس قطعی محکوم شد: علی محمودی فعال اجتماعی، نویسنده و عضو انجمن ادبی شهر مریوان در کردستان ایران، در دادگاه تجدید نظر به تحمل 6 سال حبس قطعی محکوم شد.
محکومیت سعید نورمحمدی به پنج سال حبس و سی سال محرومیت از فعالیت های سیاسی: وكيل سعيد نورمحمدي از محكوميت موكلش به 5 سال حبس و 30 سال محروميت از فعاليت‌هاي سياسي خبر داد.
محکومیت آذر منصوری به سه سال حبس قطعی: آذر منصوری از سوی دادگاه تجديد‌نظر به سه سال حبس قطعی محکوم شد.
احکام زندان برای افغان های دستگیر شده درحوادث انتخاباتی ایران: پنج افغانی دستگیر شده در حوادث پس از انتخابات ، هم اکنون با حکم هایی بین یک تا سه سال مواجه اند و از سال گذشته تاکنون در زندان اوین نگه داری می شوند.
محکومیت محمد داوری و مهدی محمودیان به پنج سال حبس تعزیری: مهدی محمودیان از اعضای جبهه مشارکت و محمد داوری سر دبیر سایت سحام نیوز ارگان رسمی حزب اعتماد ملی، به جرم تبانی علیه نظام به ۵ سال حبس تعزیری محکوم شده اند.
محکومیت امیر خسرو دلیرثانی به تحمل چهار سال حبس تعزیری: امیر خسرودلیر ثانی از فعالین ملی-مذهبی و عضو کمیته پیگیری بازداشت های خودسرانه، از سوی شعبه ی 28 دادگاه انقلاب به ریاست قاضی مقیسه، به تحمل 4 سال حبس تعزیری محکوم شد.
صدور حکم سه سال حبس قطعی برای محمد پور عبدالله: محمد پور عبدالله، از دانشجویان طیف چپ، بر اساس صدور رای دادگاه تجدید نظر محکوم به تحمل سه سال حبس قطعی شده است.
صدور حکم دو سال حبس تعزیری برای محسن غمین: شعبه ی 28 دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی مقیسه، محسن غمین از فعالین دانشجویی طیف چپ را محکوم به تحمل حبس نمود.
محکومیت نصیر اسدی دانشجوی دانشگاه تهران به هفت ماه حبس قطعی: نصیر اسدی، دانشجوی فوق‌لیسانس دانشکده‌ ادبیات دانشگاه تهران به هفت ماه حبس قطعی محکوم شد.
محکومیت علی وفقی، به شش سال حبس: علی وفقی، مسئول کمیته دانشجویان استان تهران ستاد مهندس موسوی از سوی شعبه 26 دادگاه انقلاب به شش سال حبس محکوم شد.
محکومیت مسعود باباپور دانشجوی دانشگاه آزاد گرمسار به دو سال حبس تعزیری: مسعود باباپور دانشجوی دانشگاه آزاد گرمسار، روز گذشته از سوی شعبه 28 دادگاه انقلاب به ریاست قاضی مقیسه، به دو سال حبس تعزیری محکوم شد.
ارسلان ابدی به 9 سال و شش ماه حبس تعزیری محکوم شد: ارسلان ابدی، دانشجوی دانشگاه بین المللی امام خمینی قزوین به 9 سال و نیم حبس تعزیری محکوم شد.
محکومیت یک شهروند بهایی اهل سمنان به زندان و تبعید: یک شهروند بهایی ساکن سمنان به نام شعله طائف، که در آذرماه سال گذشته بازداشت و پس از مدتی آزاد شده بود؛ بر اساس رای دادگاه انقلاب سمنان به تحمل یک سال حبس تعزیری در تهران و دوسال زندگی خارج از سمنان محکوم شده است.
پیام فناییان، شهروند بهایی به یک سال حبس قطعی محکوم شد: پیام فناییان از بهاییان بازداشت‌شده در تاریخ ۱۳ دی ‌ماه، در دادگاه تجدید به یک سال حبس قطعی محکوم شد.
صدور احکام سنگین حبس برای شهروندان بهایی مشهدی: سيما اشراقي، رزيتا واثقي، داور نبيل زاده ، جلاير وحدت و ناهيد قديري دادگاه تجدید نظر هر یک به 5 سال حبس تعزيري و نسرين قديري، كاويز نوزدهی، هومن بخت آور و سيما رجبيان هر یک به 2 سال حبس محکوم شدند.
محکومیت علی احسانی، شهروند بهایی به دو سال حبس تعزیری: علی احسانی، شهروند بهایی ساکن در سمنان به دو سال حبس تعزیری و پس از آن دو سال تبعید به صورت قطعی محکوم شده است.
محکومیت سوسن تبيانيان شهروند بهایی به یک و نیم سال حبس تعزیری: دادگاه انقلاب شهر سمنان، سوسن تبيانيان، شهروند بهایی ساکن این شهر را به تحمل یک و نیم سال حبس تعزیری محکوم کرد.
محکومیت بیست و چهار نفر از دراویش گنابادی به زندان ، شلاق و تبعید: 14 تن از دراویش به تحمل سه ماه و یک روز حبس تعلیقی ( به مدت سه سال ) و بیست و پنج ضربه شلاق تعزیری محکوم شده و 10 تن به تحمل پنج ماه حبس تعزیری و پنجاه ضربه شلاق و اقامت اجباری به مدت یکسال در مناطق محروم، محکوم شدند.
صدور حکم اعدام برای حبيب‌الله گلپری‌پور، شهروند کرد در مهاباد: يک شهروند کُرد اهل سنندج به نام حبيب‌الله گلپری‌پور از طرف دادگاه انقلاب مهاباد به اعدام محکوم شد.
محکومیت دو شهروند بوکانی به چهل سال زندان: قادر محمدزاده و محمد امین عبدالهی پیشتر در دادگاه انقلاب مهاباد به ترتیب به تحمل 23 سال حبس و تبعید به زندان یزد و 18 سال حبس و تبعید به زندان طبس محکوم شده بودند که دادگاه تجدید نظر با رد اعتراض ،حکم به تأیید رأی صادره در دادگاه بدوی داد.
محکوميت صادق آهنگری، فعال کُرد به هجده ماه حبس تعزیری: يک شهروند اهل بوکان به نام صادق آهنگری از طرف دادگاه انقلاب شهر مهاباد به زندان محکوم شد.
محکومیت همایون جابری از اعضای سندیکای شرکت واحد به سه سال حبس تعلیقی: در آستانه ی 1 مه روز جهانی کارگر همایون جابری، یکی از اعضای سندیکای شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه، از سوی شعبه 14 دادگاه انقلاب به ریاست قاضی تقوی به 1 سال حبس تعزیری به مدت 3 سال تعلیق محکوم شد.
محکومیت یک معلم به حبس تعزیری: حسن صالح زاده، عضو هيات مديرة انجمن صنفى معلمان استان كردستان ، از سوی دادگاه انقلاب به یک سال حبس تعزیری به مدت 2 سال تعلیق محکوم شده است.
محکومیت شادي صدر و محبوبه عباسقلي‌زاده به حبس و شلاق: شعبه 26 دادگاه انقلاب شادی صدر را به 6 سال حبس تعزيري و تحمل 74 ضربه شلاق و محبوبه عباسقلس زاده را به 2 سال و شش ماه حبس تعزیری و تحمل 30 ضربه شلاق محکوم کرده است.
دادستان تهران از قطعیت سه حکم اعدام خبر داد:  عباس جعفری دولت آبادی، دادستان تهران، از تایید و قطعیت حکم اعدام محمدعلي صارمي، جعفر كاظمي و محمدعلي حاج آقايي خبر داده است.
محکومیت پویا قربانی به شش سال حبس تعزیری: پویا قربانی، دانشجوی دربند گمنام، توسط شعبه 15 دادگاه انقلاب به رسایت قاضی صلواتی به 6 سال حبس تعزیری محکوم شد.
محکومیت مجید دری به شش سال حبس قطعی: وکیل مجید دری، دانشجوی محروم از تحصیل زندانی که در دادگاه بدوی به 11 سال حبس محکوم شده بود، از تایید شش سال حبس او در دادگاه تجدید نظر خبر داد.
سامان نورانیان به سه سال حبس قطعی محکوم شد: محکومیت سامان نورانیان به سه سال حبس تعزیری عینا توسط دادگاه تجدید نطر تائید شد.
صدور حکم سی و شش ماه حبس تعزیری برای نخبه ی جوان: با حکم قاضی مقیسه ریاست شعبه 28 دادگاه انقلاب، آرمان رضاخانی دانشجوی رشته مهندسی آی تی به 36 ماه حبس تعزیزی محکوم شد.
چهارسال حبس برای مهدی اقبال، از فعالین اصلاح طلب: دادگاه تجدید نظر حکم 4 سال حبس مهدی اقبال عضو جبهه مشارکت و قاری دعای کمیل در مراسم های دعا خوانی اصلاح طلبان را تایید کرد.
محکومیت میثم بیگ محمدی به یک سال حبس قطعی: دادگاه تجدید نظر، میثم بیگ محمدی را به تحمل یک سال حبس قطعی محکوم کرده است.
محکومیت محمد یوسف رشیدی به یک سال حبس تعزیری: محمد یوسف رشیدی، از دانشجویان طیف چپ دانشگاه امیرکبیر، توسط شعبه 26 دادگاه انقلاب به ریاست قاضی پیرعباسی به تحمل یک سال حبس تعزیری محکوم شد.
محکومیت علیرضا عزآباد دانشجوی کارشناسی آمار به یک سال حبس تعزیری: علیرضا عزآباد، از بازداشت شدگان وقایع بعد از انتخابات به یک سال حبس تعزیری و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شد.
میلاد اسدی و بهاره هدایت، اعضای شورای مرکزی دفتر تحکیم وحدت، به ۱۶ سال و نیم حبس تعزیری محکوم شدند: بهاره هدایت و میلاد اسدی، دو عضو شورای مرکزی دفتر تحکیم وحدت، به ترتیب به نه سال و نیم، و هفت سال حبس تعزیری محکوم شدند.
یازده سال زندان و تبعید برای معصومه یاوری و زهرا جباری: شعبه 28 دادگاه انقلاب احکام معصومه یاوری و زهرا جباری را به این دو زندانی سیاسی ابلاغ کرد.
لغو حکم اعدام محمد امین ولیان و محکویت كلوتيدريس به جزای نقدی: دادگاه تجدید نظر حکم اعدام محمد امین ولیان را به سه و نیم سال حبس و 3میلیون ریال جزای نقدی و حکم حبس كلوتيدريس را به پرداخت 3 میلیارد ریال جزای نقدی بدل از حبس تبدیل کرد.

Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire

نظر شما بدون نظارت و سانسور پخش میشود