jeudi 29 avril 2010

اعتراض کارگران شرکت کشتی سازی بندرعباس به آغاز موج اخراج ها در این شرکت


خبرگزاری هرانا - کارگران شرکت کشتی سازی و صنایع فراساحل بندرعباس به نبود امنیت شغلی و تصمیم مسئولان برای اخراج آنها از شرکت اعتراض کردند.
یکی از مسئولان محلی استان هرمزگان با تایید تجمع حدود ۳۰۰ کارگر در مقابل ساختمان مدیریت شرکت کشتی سازی وصنایع فراساحل بندرعباس به آخرین نیوز گفت: مسئولان این شرکت تاکنون ۳۰ نفر از کارگران را اخراج و از چند روز پیش کـارت حضور و غیـاب آنها را غیرفعال کردند. این شرکت ۱۵ روز پیش هم ۱۸ کارگر را اخراج کـرد که ۱۶ نفر آنان بومی بودند.
به گفته ی وی مسئولان شرکت قصد دارند نیمی از نیروهای این شرکت را تعدیل کنند و از کارگران می خواهند که پس از اخراج با پیمانکاران قرارداد ببندند. مسئولان این شرکت بـه ازای هر کارگر ماهانه یک میلیون تومان به پیمانکاران پـرداخت می کنند و پیمانکاران نیز با کسر ۶۵۰ هزار تومان از این مبلغ، ۳۵۰ هـزار تومان بـه هـر کارگر حقوق می دهند.
این درحالی است که کـارگران این شرکت می گویند ساخت ۵ فروند کشتی دراین شرکت آغاز شده و علتی برای تعدیل نیرو وجود ندارد. یکی از مقامات ارشد استان هرمزگان هم هفته گذشته در نشستی به موضوع اخراج کارگران یکی ازشرکتها اشاره و اعلام کرده بود این شرکت حق تعدیل نیرو ندارد.
کارگران معترض قرار است امروز پنجشنبه 9 اردی بهشت ماه مقـابل استانداری هرمزگان تحصن کنند. در اجتماع کارگران شرکت کشتی سازی بندرعباس در مقابل دفتر شرکت هیچ یک از مسئولان برای پاسخ گویی در جمع آنان حاضر نشده بودند.

Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire

نظر شما بدون نظارت و سانسور پخش میشود