jeudi 3 novembre 2011

برای لیبی‌













در آغاز سقوط دیکتاتور دیوانه "معمر قذافی" را به مردم لیبی‌ تبریک میگم و امیدوارم که تاریخ برای شما هیچ وقت تکرار نشود. بعد از پیروزی شما شور و اشتیاق زیادی مردم ایران را هم فرا گرفت، امیدوارم و بی‌ شک  خونی تازه در رگ های کشور ما هم دمیده شد و این امید را دوباره در دلهایمان شعله ور کرد که ما هم میتوانیم در برابر دیکتاتوری دینی پیروز بشویم اگر اراده کنیم و اتحاد داشته باشیم.

امروز بیش از ۳۳ سال از آن روز می‌گذرد که برای اولین بار مردم ایران به یک عده اسلام گرا عتماد کردند و در نهایت با تحت تأثیر قرار گرفتن از طرف به اصطلاح روشنفکران و احزاب سیاسی آن زمان فریب حکومت اسلامی و شریعت ناب محمدی شیعه ۱۲ امامی را خوردند و ولایت فقیه را در پاچه خود دیدند.

اما امروز شما روشنفکران لیبی‌ امید میرود با توجه به مشاهده سرنوشت وحشتناک اعتماد به قوانین اسلامی و احزاب اسلام گرا تاریخ خود را نوعی دیگر رقم بزنید و از به وجود آمدن جمهوری اسلامی دیگر که هم برای مردم لیبی‌ و هم برای جامعه جهانی‌ خطر ناک باشد جلوگیری کنید. روشنفکران لیبی‌ و نو اندیشان دینی لیبی‌ اگر می‌خواهید کشورتان یک به یک پله‌های ترقی‌ و شکوفایی را درنوردد و در کنار هم با آسایش و آرامش و امنیت زندگی‌ کنید و دیگر سایه بی‌ حقوقی و جنایت و فقر و تحقیر و تبعیض را بر سر نداشته باشید در انتخاب حکومت آینده خود هوشیار باشید که مبادا گرفتار دیوی بدتر از قذافی شوید و تمام زحمات و هزینه‌های گرانقدر شما به تاراج رود.


من به عنوان یک ایرانی که ۳۳ سال حکومت اسلامی را در کشور تجربه کرده‌ام و مصیبت‌های وارده را با پوست و خون احساس کرده و درک کرده ام، به شما هشدار میدهم که پای دین را از حکومت خود کوتاه کنید و بر اساس میثاق‌های جهانی‌ و منشور حقوق بشر و استاندارد‌های دموکراتیکِ شناخته شده و امتحان شده حکومت آینده خود را مجهز کنید و اجازه ندهید کلاه حکومت دینی بر سرتان گذاشته شود.

اجازه ندهید احزاب اسلام گرا با سو‌ٔ استفاده از اسلامی بودن بخش بزرگی‌ از مردم لیبی‌ حکومت اسلامی را علم کنند و چند صباح دیگر روز از نو روز از نو، دنبال انقلاب و حذف دیکتاتور دینی باشید. از همین امروز زیر بنای‌ کشوری آزاد و دمکرات را بنا نهید و قوانین انسان محور و جهانشمولی را برای مردم خود توضیح و ترویج کنید که در آن هم دینشان در امان بماند و هم کشورشان و هم حقوق انسانی‌‌شان را داشته باشند. کلاس‌های آموزشی‌ و کتاب‌های آشنائی با منشور حقوق بشر را در  پایین‌ترین و آسیب پذیر‌ترین سطح جامعه تبلیغ و ترویج و توزیع کنید و همنشینی بر اساس حقوق شهروندی را به آنها یادآوری کنید که مبادا فرقه‌های دینی و اختلافات دینی آنها را رو در روی همدیگر قرار دهد.
به امید روزی که انقلاب شما نقطه عطفی در انقلابات کشور‌های دیگر باشد و هیچ وقت از آن پشیمان نشوید و مایه غرور و افتخار تمام آزادیخواهان دنیا شوید.










Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire

نظر شما بدون نظارت و سانسور پخش میشود