mardi 23 février 2010

گزارش درونی سپاه: روز عاشورا تهران در آستانه سقوط بود

گزارش دریافتی: بعد از ضربات خرد کننده ای که رژیم در روز عاشورا دریافت کرد، جلسات متعددى براى بررسی وقایع آن روز در سپاه و نيروى انتظامى تشكيل شد. از جمله در یکی از این جلسات سرکرده قرارگاه ثارالله گفت : در ساعت دو بعدازظهر روز عاشورا پنج منطقه از تهران بزرگ در دست نيروهاى اغتشاشگر قرار گرفته بود كه اگر اين پنج منطقه به هم مى پيوست، تهران سقوط مى كرد.
سپاه و بسيج ضعف نيروهاى انتظامى را يكى از دلايل شكست آنها در رويارويى با مردم در عاشورا عنوان كردند و از جمله در يكى از جلساتى كه اوايل بهمن ماه در قرارگاه ثارالله تشكيل شده بود، گفتند: اين آقايان نيروى انتظامى بى عرضگى از خودشان نشان مى دهند. يک فرمانده در صحنه بايد دستور را اجرا كند، نه اينكه يک مرتبه در وسط ميدان سؤال مى كنند: بزنيم يا نزنيم؟ بزنيم مى رويم دادسرا و نزنيم مى خوريم. رجب زاده (سركرده نيروى انتظامى تهران بزرگ) در روز عاشورا به قدرى ناشيانه برخورد كرد كه بنظر مى رسد اين نوع عملكرد، براى وزير مسكن خوب بود تا فرمانده تهران بزرگ. ايشان با موتور مى رود و از اغتشاشگران كتک مى خورد، اين ننگ است، روحيه بقيه را تضعيف مى كند و حق نداشت كه اين غلط ها را بكند. آقاى رادان هم مثل يک آدم كتک خورده، متزلزل و منزوى در تلويزيون ظاهر شد، كه روحيه ها را تضعيف كرد.
به دنبال اين جلسات تغييراتى در نيروى انتظامى و تعويض سركردگان آن صورت گرفت. از جمله رجب زاده، سركرده نيروى انتظامى تهران بزرگ. دلايل كنار گذاشتن وى عملكرد ضعيف وى عنوان شد كه موجب تضعيف نيروهاى سركوبگر انتظامى شده بود .

Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire

نظر شما بدون نظارت و سانسور پخش میشود